Usługi SEO – wybieraj doświadczone agencje

Co trzeba wiedzieć o agencji SEO?

Przedsiębiorstwa i administratorzy portali internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań samemu. Nie posiadając wiedzy w zakresie SEO i nie monitorując systematycznie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – kluczowe – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok fachowców od SEO w pracują tam też osoby od content marketingu, kampanii Google Ads, projektowania graficznego oraz kodowania, które służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Rzetelna agencja SEO dopasowuje prace do każdego klienta

Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Czym kierować się w trakcie wyboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy reklamowych, z każdym rokiem rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od około dekady, można mieć zaufanie, że ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawany jest dział z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy trzeba przeczytać opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o planach prac na najbliższe tygodnie, a także przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Druga licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o pomocnicze dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie można odnaleźć na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas pracach SEO i o ważnych dla klienta towarach albo usługach, które pragnie wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO wybrać?

Ostrożnie należy potraktować agencje SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 bądź do Top5). To wciąż często napotykany rodzaj rozliczeń, lecz wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można wszak uzyskać błyskawiczne rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Stale uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Co do ceny za usługi firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy konieczne są większe nakłady finansowe, by wykonać szczegółowy audyt SEO, a później wdrożyć wszelkie wymienione w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele mniejsze.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]