Naturalne źródło witamin – sok z kiszonej kapusty i buraków

Skieruj się tutaj, aby zamówić sok z kiszonej kapusty.

Artykuły fermentowane po latach zapomnienia ponownie wracają do menu Polaków. Do kapusty i ogórków dołączają też nowe, przedtem mniej lubiane warzywa oraz owoce. Mówiąc o zdrowotnych walorach fermentowanego jedzenia nie można pominąć także napojów takich jak kwas chlebowy, maślanka czy różnego typu soki i zakwasy z kwaszonych warzyw. Głównie te ostatnie zasługują na zainteresowanie – pozwalają prosto i błyskawicznie wprowadzić do naszego organizmu witaminy konieczne dla jego właściwego funkcjonowania.

Sok z kiszonych buraków i kapusty – co w nich się znajduje?

Sok z kiszonej kapusty to napój zawierający mnóstwo związków mających dobroczynny wpływ na nasze samopoczucie. Głównym elementem są bez wątpienia bakterie kwasu mlekowego odpowiadające za przebieg fermentacji. Sok z kapusty, ogórków bądź pozostałych kiszonek to również wspaniałe źródło witamin. Godna uwagi jest zwłaszcza duża zawartość witaminy C – zaledwie pół szklanki tych soków zawiera jej więcej niż pomidor. Soki z kiszonek należy również pić z uwagi na obecność witaminy P i K, witamin z grupy B, a także znaczne nasycenie solami mineralnymi.

Sok z kapusty kiszonej – czemu należy go spożywać?

Sok z kiszonych kapusty, ogórków czy buraków, z powodu obecności bakterii fermentacji mlekowej pozytywnie oddziałuje na pracę jelit oraz naszą odporność. Co więcej liczne witaminy polepszają działalność układu nerwowego, zmniejszają objawy cukrzycy, szkorbutu i depresji, a także pomagają poradzić sobie z przemęczeniem fizycznym i psychicznym. Po kwaszonki winny ponadto sięgnąć osoby zmagające się ze schorzeniami układu pokarmowego, jak przykładowo refluks czy wrzody dwunastnicy. Działają one także osłonowo podczas terapii antybiotykami i wzmagają apetyt.

Dane teleadresowe:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]