Audyty stron internetowych - usługi na miarę waszych potrzeb.
Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem wielu obszarów, np. organizacyjnych i finansowych, jak również analiza możliwości rozwoju. Co, biorąc powyższą definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak metadane, strukturę nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się witryny i wiele mniej i bardziej znaczących aspektów. Prócz samego wskazania nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada stronę internetową pod kątem dostępności, zgodności ze normami W3C, treści na stronie, jak również bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – sporo problemów może zauważyć tylko człowiek
W sieci znajduje się dużo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których można błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO strony www. Atuty tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Długo by wyliczać. Wersje testowe czy też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już wykażą pewne błędy na stronie, to z reguły nie wszystkie. Dużo pomyłek (m.in. w kodzie) uchwycić można tylko w czasie analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się z reguły od tygodnia do ok 30 dni. Okres na dostarczenie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go przeprowadzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie poważne problemy kryjące się w witrynie. Jeśli strona była utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento lub na otwartym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być sporo. Jeśli strona wolno się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.
Jakie błędy odkrywa SEO audyt?
Sumiennie zrealizowany audyt SEO może wykryć mnóstwo błędów strony, najczęściej:
- brak czy też niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- przyczyny niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- jakość kodu witryny,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- niska jakość treści na stronie,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- brak tytułów i opisów meta,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się jakiś elementów,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej
.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]