Poradnik Google o tym, jak wybrać agencję SEO

Jak rozpoznać dobrą agencję SEO. Uzyskaj więcej informacji.

Jeśli masz swoje przedsiębiorstwo i zakładasz dla niego stronę firmową, zapewne po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, by była ona widoczna na samym topie rezultatów wyszukiwania. To oczywiste wszak, iż w XXI w. widoczność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie tu wielu klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją ofertą. Jak zatem zatrudnić rzetelną firmę SEO? Warto posłuchać sugestii profesjonalistów.

Google doradza, jak wybrać solidną firmę SEO

Nie można negować, iż cała branża SEO, czyli działań związanych z optymalizacją stron www pod kątem wyszukiwarek, powstała i nieustająco rozkwita w zasadzie tylko za sprawą wyszukiwarce Google. Pomimo występowania innych alternatyw, jak m.in. Baidu, Yahoo czy DuckDuckGo, w dalszym ciągu najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto chce zyskać widoczność w internecie, powinien spróbować powalczyć o swoje miejsce na pierwszej stronie w Google. W przypadku branż, gdzie występuje silna konkurencja, na ogół jest to skomplikowane bez doradztwa ekspertów z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których koncepcja SEO jest czymś nowym, i opublikowało krótki kurs, jak wybrać dobrą agencję SEO.

Czym według Google charakteryzuje się dobra agencja SEO?

Pracownica Google z przeszło 10-letnim stażem w kilku punktach tłumaczy, jak zidentyfikować dobrą agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech między innymi:

  • dbałość o ogólną widoczność strony www, a nie tylko zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego i praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • nieprzerwana kontrola kondycji strony i cykliczną analizę jej statystyk,
  • zdolność oceny budżetu oraz czasu koniecznego do wykonania planowanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, jak działa branża klienta, jakie są cele jego firmy i kto jest jego największą konkurencją.

Przedstawicielka Google akcentuje też, że dobra agencja SEO w żadnym wypadku nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, często dającym namacalne efekty najczęściej po paru miesiącach pracy.