Pełna oferta private blog network znajduje się tutaj.
Żeby odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne fachowe i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Ale nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – łatwe pozyskiwanie sporej ilości zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową lub agencję SEO), który dba o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są z reguły wykorzystywane jako jeden z komponentów rozbudowanej strategii reklamowej, co należy silnie zaznaczyć, bo najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem należy poświęcać niemało czasu na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Jak korzystać z PBN? Polecamy publikacje z canonicalem i wizytówki NAP
Prywatne sieci portali świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie dodane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, pełna nazwa i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Drugi efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, rzetelne teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, gdzie ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z inwestycjami, prawem, bieżącymi informacjami i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO